Monday 6 February 2012

Muslimah Sejati.

    Kejadianmu terlalu indah tercipta dari tulang rusuk Adam yang membengkok untuk dilindungi dan disayangi, kejadianmu juga bukan diciptakan daripada kepala untuk disanjung dan dipuja, bukan pula diciptakan daripada kaki untuk dipijak dan dijadikan hamba sahaya.

    Bahkan, kejadianmu atas nama cinta. Ya, cinta yang paling agung adalah datangnya dari Ilahi. Hawa, adalah wanita pertama yang diciptakan atas cinta Allah kepada Adam.

   Lantaran itu, dirimu umpama sekuntum bunga yang mana harum aromanya bisa menarik perhatian sang kumbang untuk mendekatimu. Adakah semudah itu kau ingin menyerah diri pada sang kumbang yang belum bergelar suamimu?

   Renungkanlah pada keindahan bunga mawar yang unggul terjaga berpagarkan duri sebagai bentengnya. Dari kejauhan keharumanya mencuri perhatian. Kilauan warnanya yang memancar indah menjadi tarikan. Namun, lantaran pagaran duri yang berbisa itu, sang kumbang tertunduk kagum terhadap keindahan yang terjaga hinggakan ia berfikir beberapa kali sebelum mendekatinya.

   Hakikat dirimu adalah pelemah keimanan seorang lelaki. Seandainya pakaian malu mu ditinggalkan daripada tubuhmu dan perbatasan auratmu terpamer bergitu saja. Jadilah dirimu hanya sekuntum bunga yang indah tapi sayang tidak berduri, dan tidak layak dimahkotakan sebagai si mawar yang berduri.

Disediakan oleh: Kurima Mursyidah Bt.Abdullah  ( DQ 0433 )

0 comments:

Post a Comment