Tuesday 7 February 2012

Last minute ~

Assalamualaikum ..

Saya tidak mahir dalam topik atau isu yang terlalu kontemporari seperti fesyen. Tapi citarasa saya pun boleh tahan. Saya suka sesuatu yang ringkas bertepatan dengan topik entry saya pada kali ini. Suatu topik yang sangat ringkas tetapi berkait rapat dengan kehidupan seorang mahasiswa dan mahasiswi. Kali ini, tiada penjelasan panjang lebar dari saya. Cuba fahami situasi di bawah. Pernahkah ia berlaku pada anda ???


Aaron Azroy : Bro, kau dah siap ke assignment yang Prof Lisa Surirumah bagi hari tu? Aku tak sentuh pun lagi. Dahlah kena hantar esok.

Erry Petra : Hoi !! Agak-agak lah bro. Prof bagi dua bulan lepas lagi kot. Kau ni memanglah.. Last minute !! bla bla bla ... ( Erry terus memarahi Aaron yang menundukkan muka dari tadi kot... )

Aaron Azroy : Err, bro.. Aku copy kau punya boleh tak ?

Erry Petra : Kau gila ??? ( Muka Aaron mula pucat lesi mendengar tengkingan Erry . ) Aku pun baru nak start ni.

Aaron Azroy : Kurang asam punya budak last minute !!! ( Aaron terlalu bengang, hanya Tuhan yang tahu ) *speechless



Mungkin bukan ini yang berlaku pada anda. Tetapi, itulah hakikat kehidupan seorang mahasiswa. LAST MINUTE .. memang tidak dapat lari dari istilah ini. Jumpa lagi, Chow Cin Cau ~ Assalamualaikum..






Hakcipta Terpelihara,
WAN NURSAKINAH BINTI WAN ADNAN BA0091


0 comments:

Post a Comment