Tuesday 27 September 2011

Disediakan oleh: Mohd Isa B. Abdullah
No Matrik: DQ 0447


Ukhti .. Ber HIJAB tidak sekadar menutup. Ikutilah kaedah syar'i dalam berhijab. Kemuliaan akan didapati oleh wanita yang ber HIJAB dengan sempurna. Tidak ada kemuliaan pada wanita yang tidak menutup AURAT.


Hidup itu SEDERHANA. Yang membuatnya rumit adalah banyaknya keinginan dan khayalan akan DUNIA.


Bila seseorang mengatakan 'kamu tidak berubah, masih sama seperti dulu ...' ertinya kita tidak melakukan apa-apa pada hidup kita sampai orang lain pun tidak melihat adanya perubahan.


Bila tidak ada SEORANG pun yang mengingatkan kita pentingnya akhirat, hinanya dunia, pentingnya TAAT pada ALLAH dan indahnya kehidupan syurga, jangan bergembira. Menangislah sebab tidak ada yang mencintaimu.


Bila belum mampu TAAT pada ALLAH, belum melaksanakan kewajipan agama dengan mudah tetapi lebih mudah melakukan keburukan dan maksiat, saatnya untuk mencari SAHABAT yang baru. Seorang yang mengingatkan kita akan akhirat, yang membuat iman kita bertambah kuat.Berkawanlah dengan sesiapa saja tetapi bersahabat HANYA dengan orang yang beriman.


TAAT pada ALLAH hanya boleh dicapai bila meninggalkan maksiat. JANGAN dusta, tidak inggar janji, tidak khianatai pasangan, pegang amanah, tinggalkan bercakap sia-sia ... JAGA agar ahli badan kita tidak bermaksiat. Mata, Hati, Telinga, Kaki, Tangan, semua digunakan di jalan ALLAH, hanya untuk ALLAH.

0 comments:

Post a Comment